Anmeld skade online på Min side vil være utilgængelig fra fredag d. 19. april kl. 22 til mandag kl. 8 på grund af planlagt vedligeholdelse. Det betyder, at du ikke kan anmelde eller se dine skader på Min side i dette tidsrum. Vi beklager ulejligheden.

Tryg Pårørende

Ring til Tryg Pårørende:

Forsikring

Tryg Pårørende - hjælper dig, der hjælper en anden

Din Personforsikring kan hjælpe dig, hvis du bliver pårørende til en alvorligt syg. Med Tryg Pårørende får I støtte, rådgivning og mulighed for at købe ekstra hjælp og pleje i hjemmet.

Som noget nyt kan dine pårørende også få samme hjælp og støtte, hvis du selv bliver syg.

Din livline som pårørende

Mange pårørende til alvorligt syge oplever, at det kan være svært at få hverdagen til at fungere. Med sygdom følger ofte nye opgaver og nyt ansvar for dig som pårørende, og det påvirker hverdagen. Derfor er det vigtigt at du også selv får hjælp til at tackle den svære situation. Den kan du få via Tryg Pårørende - en hotline, der hjælper dig med rådgivning i din situation her og nu.

En del af din Personforsikring hos os

Tryg Pårørende er tilbud til dig med din Personforsikring hos os. Du kan finde mere om Tryg Pårørende i den nye Tryg Sund-app her.

Hvad kan Tryg Pårørende hjælpe dig med?

Pårørende Hotline samler trådene

• Hjælp til at navigere i sundhedssystemet
  • Hjælp ved symptomer på stress
  • Hjælp med ansøgninger, hjemmehjælp, medicin og hjælpemidler
  • Lokalisere og få tilbud fra Patientforeninger
  • Information om patientrettigheder.

Pårørende Team giver mulighed for køb af ekstra hjælp og pleje

• Hjælp og pleje ved hjemkomst efter operation til eksempelvis bad, rent sengetøj, sårpleje og indkøb
  • Pleje og omsorg i forbindelse med sygdom
  • Pleje og omsorg til døende
  • Hjælp og støtte i hjemmet til et stressramt familiemedlem
  • Hjælp fra et fast lille team af erfarne sygeplejersker inden for 24 timer.

Hvornår kan du ringe?

Du kan ringe til Tryg Pårørende på tlf. 44 20 27 00 på alle hverdage
mellem kl. 12-16.

Her sidder erfarne sygeplejersker klar til at hjælpe dig videre.

Spørgsmål og svar om Tryg Pårørende

Hvornår er man pårørende?

Man er altid pårørende til ens nærmeste familie, men man kan også være pårørende til en ven eller en god kollega. Det er dig selv, der vurderer, om du føler dig som en pårørende.

Er der nogle begrænsninger på, hvad den syge må fejle?

Nej, den syge kan både være fysisk og/eller psykisk syg. At være syg er en individuel vurdering. Ligesom det er individuelt, hvordan et sygdomsforløb kan påvirke dig som pårørende. Som pårørende vurderer du derfor selv, om du har brug for at benytte dig af Tryg Pårørende.

Hvordan kontakter jeg Tryg Pårørende?

Du kan kontakte Tryg Pårørende på alle hverdage fra kl. 12–16 på tlf. 44 20 27 00. Her sidder erfarne sygeplejersker klar til at hjælpe.

Hvor hurtigt kan jeg få hjælp ved tilkøb af ekstra pleje?

Inden for 24 timer vil en erfaren sygeplejerske kunne træde til. Er der brug for et lidt længere forløb, vil det blive et fast lille team af sygeplejersker, der bliver tilknyttet hjælpen.

Hvem er samarbejdspartneren på Tryg Pårørende?

Vi samarbejder med Trolle Care, der står for kompetent og omsorgsfuld sygepleje. Alle sygeplejersker har en bred og klinisk erfaring og med mange års erfaring.

Tænk anbefaler vores ulykkesforsikring

TJM Forsikring er anbefalet af Forbrugerrådet Tænk

Vores ulykkesforsikring er netop blevet tildelt en Anbefaler af Forbrugerrådet Tænk, fordi vi er billigst og har en god og fornuftig dækning.  I TJM Forsikring er ulykkesforsikringen en del af Personforsikringen. Tjek selv vores dækning og beregn din pris online.

Beregn din pris